On July 15, 11th-grade students from Bad Königshofen Gymnasium, led by StR Philipp Schleicher, visited the Julius Maximilian University of Würzburg to gain insights into various academic and technological developments.
MehrArchiv
Critical Animal Pedagogy and Global Education in the EFL Classroom
09.07.2024, 16:00 - 18:00 UhrVortragende: | Prof. Dr. Maria Eisenmann |
Rassistische und antisemitische Vorfälle machen auch vor Schulen nicht halt. Eine Podiumsdiskussion an der Uni Würzburg hat sich jetzt mit diesem Thema beschäftigt. Dabei kam auch die Rolle der Universitäten zur Sprache.
MehrHow ESD Empowers Teachers to Foster Happiness and Well-being
10.06.2024, 18:00 - 19:30 UhrVortragende: | Prof. Dr. Maria Eisenmann |
Transnational Mapping of Digital Discourse: Data-driven Germanic/Slavic Studies and Pedagogy
17.05.2024, 09:00 - 09:30 UhrInvited Lecture by Prof. Dr. Maria Eisenmann: Einführung in das Solotheater zu Richard II.
23.04.2024, 19:30 - 03.05.2024, 21:00 UhrVeranstalter: | Domschule Würzburg, Akademie des Bistums |
Vortragende: | Prof. Dr. Maria Eisenmann |
New publication available!
02.04.20248. TEFL Day 2024: Artificial Intelligence in Foreign Language Teaching
I’m going DeepL underground. There’s too much panic in this (AI) town?
29.02.2024, 09:30 - 18:00 UhrVortragende: | Prof. Dr. Maria Eisenmann, Prof. Dr. Thomas Strasser (PH Wien) |
Invited Lecture by Prof. Dr. Eisenmann: Environmental Discourses in Literature Classes: Nick Hayes' Graphic Novel 'The Rime of the Modern Mariner'
20.02.2024, 09:09 - 22.02.2024, 14:00 UhrVortragende: | Prof. Dr. Maria Eisenmann |
TEFL basics: Transnational Insights and Interdisciplinary Ties
Inter-/Transcultural Learning and Global Education/ Sustainable Development in EFL Class
06.12.2023, 14:00 - 16:00 UhrVortragende: | PD Dr. Nataliia Lazebna |
Vortragende: | PD Dr. Nataliia Lazebna |
«Bridging the Epistemic Gap between Linguistics, Literature, and Pedagogy» (23-24th of October 2023, JMU)
MehrDiSo-SGW
27.10.2023Promoting the Digital Sovereignty of Foreign Language Teachers: Inter- and Transcultural Learning in Social Virtual Reality
Mehr