Publications
Eisenmann, M. & Steinbock, J. (2024). Global Citizenship in Social Virtual Reality for Future English Teachers. 10th International Conference n Higher Education Advances (HEAd'24) (pp.83-90). Editorial Universitat Politècnica de València. (Awarded as one of the five best papers) read here
Eisenmann, M. & Steinbock, J. (2024). Diversity in the Foreign Language Classroom: A Social Virtual Reality Project. In L. Mañoso-Pacheco, J. Estrada Chichón, & R. Sánchez-Cabrero (Eds.), Inclusive Education in Bilingual and Plurilingual Programs (pp. 265-280). IGI Global. https://doi.org/10.4018/979-8-3693-0563-8.ch014
Eisenmann, M., Grafe, S., Trefzger, T., Siller, H., Dreßler, J., Hennecke, M., Heurich, T., Nord, I., Pohlmann-Rother, S., Ratz, C., Richter, T., (2023). DigiLLabs@JMU an der Professional School of Education der Julius-Maximilians-Universität Würzburg". in Meier, M., Greefrath, G., Hammann, M., Wodzinski, R., Ziepprecht, K. (Eds). Lehr-Lern-Labore und Digitalisierung, S. 155-160, Springer.
Eisenmann, M., Steinbock, J., Hein, R., Latoschik, M., Wienrich, C. (2023). Virtual Reality im modernen Englischunterricht und das Potanzial für Inter- und Transkulturelles Lernen. Eine Pilotstudie. MedienPädagogik Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 5, S. 191-213. DOI: https://doi.org/10.21240/mpaed/51/2023.01.18.X
Eisenmann, M., Steinbock, J., Hein, R., Latoschik, M., Wienrich, C. (2022). Virtual Reality im modernen Englischunterricht und das Potenzial für Inter- und Transkulturelles Lernen. MedienPädagogik Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 47, S. 246-266. DOI: https://doi.org/10.21240/mpaed/47/2022.04.12.X
Eisenmann, M., Hein, R., Latoschik, M., Wienrich, C. (2021). Development of the InteractionSuitcase in virtual reality to support inter- and transcultural learning processes in English as Foreign Language education. DELFI 2021. Gesellschaft für Informatik e.V., S. 91-96.
Eisenmann, M., Hein, R., Latoschik, M., Wienrich, C. (2021). Inter- und Transkulturelles Lernen in Virtual Reality - Ein Seminarkonzept für die Lehrkräfteausbildung im Fach Englisch. Wettbewerbsband AVRiL 2021. Gesellschaft für Informatik e.V., S. 34-39. DOI: 10.18420/avril2021_05
Eisenmann, M., Wienrich, C., Erich, M. E., Latoschik & Grafe, S. (2020). CoTeach - Connected Teacher Education. in Schwaiger, M. (Ed). Boosting Virtual Reality in Learning, E.N.T.E.R., n.p.